Vraag een demo aan
string(77) "https://carenetonline.nl/wp-content/uploads/2015/03/headerfoto-subpaginas.jpg"
headerfoto

Specificaties in meerdere talen

“CareNet is erg gebruiksvriendelijk, het is overzichtelijk en praktisch opgesteld. Het werkt daardoor erg prettig.” Karin de Ruiter-Vermeulen, Quality Manager bij VGR Food B.V., deelt in een interview haar ervaringen over de implementatie van CareNet binnen het bedrijf. VGR Food B.V. is gestart met de module Specificaties. “Er was behoefte aan digitalisering om met name structuur aan te brengen in de omvang van informatie en om fouten in specificaties te reduceren”, vertelt Karin.

 

Implementatie

De implementatie van CareNet is goed verlopen bij VGR Food B.V. “Je wordt goed geholpen en krijgt direct advies over de inrichting van de module. Het invoeren van alle grondstoffen kost natuurlijk veel tijd, maar dit verdien je heel snel terug in de periode daarna”, vertelt Karin. Uiteindelijk leverde de Specificatie module veel tijd op en zaten er daardoor minder fouten in de specificaties. “Het is voor collega’s van andere afdelingen inzichtelijk als ze snel informatie van een bepaald product willen hebben.”

Speciaal voor CareNet gekozen

De Quality Manager van VGR Food B.V. heeft niet zomaar voor CareNet gekozen. Er is specifiek voor CareNet gekozen omdat je in het systeem specificaties in verschillende talen kunt instellen. “Tijdens de implementatie was dit nog in ontwikkeling, maar dit is binnen een aantal maanden operationeel gemaakt door CareNet. Intussen had ik alles ingevoerd en konden vrij snel de eerste meertalige specificaties uit het systeem komen”, vertelt Karin. De module Specificaties heeft voor VGR geresulteerd in een lastenverlichting en een vermindering van het aantal fouten, die voorheen door het handmatig invoeren van specificaties wel eens voorkwamen. “Dit is een investering die ieder bedrijf in de voedingsmiddelenbranche zou moeten maken, want je verdient het dubbel en dwars terug. Door het systeem kan ik ook heel snel klanten van de juiste informatie voorzien en heb ik nauwelijks ‘wachtlijsten’ voor deze aanvragen.”

“Dit is een investering die ieder bedrijf in de voedingsmiddelenbranche zou moeten maken, want je verdient het dubbel en dwars terug.”

Snel respons via verschillende kanalen

“De medewerkers bij CareNet zijn erg klantvriendelijk, je wordt altijd snel te woord gestaan door middel van e-mail, telefoon of chat. Ik wist niet eens dat er een online handleiding was! Ik heb mezelf heel veel geleerd, het is een erg gebruiksvriendelijk systeem.” De support van CareNet wordt dus als goed ervaren. Karin vertelt dat je snel respons krijgt via de telefoon, mail of chat bij een vraag. “Ze denken met je mee. Zo hebben ze ook een stukje maatwerk opgepakt wat naar tevredenheid is afgerond. Ik kan alleen maar lovend over dit bedrijf spreken.” Karin geeft aan dat ze ook verbeterpunten kan aangeven. “Deze punten hebben op dat moment geen prioriteit, maar worden vaak wel opgepakt door CareNet.” Als verbeterpunt geeft Karin aan dat ze haar klanten nog graag een link zou sturen waarmee ze de specificatie zelf kunnen downloaden. Dit punt wordt in een van de volgende updates van CareNet meegenomen.

“Ik kan alleen maar lovend over dit bedrijf spreken.”

Toekomstblik

In de toekomst wil de Quality Manager ook nog kijken naar de andere opties van CareNet. “Op dit moment zijn we aan het inventariseren hoe we de hoeveelheid papier kunnen reduceren op de werkvloer en behoort implementatie van de module Registratie tot de mogelijkheden.” De module E-learning heeft ook haar interesse gewekt. “Personeel op deze manier trainen is erg van deze tijd en ook nog eens effectief. Je krijgt met deze module gemakkelijk inzichtelijk welke competenties je medewerkers al hebben en waar extra training gewenst is”, vertelt Karin.

Zoeken op Carenet Online

Search
Filter by Custom Post Type
Pages
Posts
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Melding: cookies

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om de effectiviteit van advertenties te registreren en te optimaliseren, om onze website te verbeteren, om de website naar behoren te laten werken, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen Cookies accepteren