Vraag een demo aan

Medewerkers beheren in CareNet

Medewerker toevoegen

  1. Ga naar het CareNet dashboard en klik op het tabblad ‘Medewerkers’.
  2. Klik rechts in het scherm op de knop Algemeen_button medewerker toevoegen.
  3. De volgende melding verschijnt in een pop-up scherm: Let op: Het toevoegen van een medewerker brengt kosten met zich mee. Deze kosten worden maandelijks automatisch in rekening gebracht. Klik op OK indien u wilt doorgaan met het toevoegen van een medewerker, klik op Annuleren wanneer u op dit moment geen medewerker wilt toevoegen.
  4. Indien je op OK hebt geklikt, kun je in het volgende scherm de gegevens voor de medewerker invoeren. Rood omlijnde vakken dienen verplicht te worden ingevuld.
  5. Voer de naam en eventueel het personeelsnummer van de medewerker in.
  6. Vink aan of het een medewerker en/of een cursist betreft (cursist is alleen van toepassing voor het volgen van e-learning, medewerker is voor alle overige activiteiten).
  7. Selecteer de taal waarin het medewerkers dashboard dient te verschijnen (momenteel kan alleen de optie Nederlands worden gekozen).
  8. Voer indien gewenst een e-mailadres in van de medewerker.
  9. Voeg indien gewenst een pasfoto toe en ken een kleur toe aan de medewerker (de pasfoto verschijnt bijvoorbeeld in timelineberichten, de kleur verschijnt in het overzicht met medewerkers).
  10. Selecteer het juiste geslacht.
  11. Voer indien gewenst de geboortedatum, het adres, het telefoonnummer en eventuele overige gegevens in.
  12. Voer de gewenste gebruikersnaam in.
  13. Vink ‘actief’ aan indien je wilt dat de medewerker met de door jou geselecteerde modules aan de slag kan.
  14. Voer tweemaal het gewenste wachtwoord in. Door middel van het lijntje wat boven het wachtwoord invoerveld verschijnt kun je zien hoe veilig het gekozen wachtwoord is (rood = niet veilig, oranje = redelijk veilig, groen = veilig).
  15. Vink de juiste rol of rollen aan die je wilt toekennen aan de medewerker.
  16. Vink de afdelingen aan die voor de medewerker van toepassing zijn of waar deze inzage in mag hebben.
  17. Klik op Button Wijzigingen opslaan indien alle benodigde gegevens zijn ingevoerd.
  18. De nieuw aangemaakte medewerker en/of cursist is nu in het overzicht met medewerkers en/of cursisten terug te zien (onder tabblad ‘Medewerkers’).

Medewerker bewerken of verwijderen in CareNet

Gegevens van medewerkers kunnen op ieder moment worden bewerkt, ook kan een medewerker indien gewenst uit CareNet worden verwijderd.

  1. Ga naar het CareNet dashboard en klik op het tabblad ‘Medewerkers’.
  2. Ga naar het gewenste tabblad (‘Medewerkers’, ‘Cursisten’, ‘In-actief’ en ‘Alle’) en vervolgens naar de medewerker waarvan je de gegevens wilt bewerken of welke je uit CareNet wilt verwijderen en klik rechts in de rij op Button Bewerk of Button verwidjer.
  3. Indien je kiest voor ‘Verwijder’ verschijnt een pop-up scherm met de melding ‘Rij verwijderen?’. Klik op OK indien je de medewerker definitief wilt verwijderen, klik op Annuleren indien je de medewerker in CareNet wilt behouden.
  4. Indien je kiest voor ‘Bewerk’ kom je in het bewerk scherm voor de medewerker terecht waarin je alle gewenste gegevens kunt aanpassen (zie ook onderdeel ‘Medewerker toevoegen op deze support pagina’).
  5. Klik op Button Wijzigingen opslaan indien je de gewijzigde gegevens wilt opslaan, of klik op Button of annuleren indien je de wijzigingen niet wilt doorvoeren.

Medewerker als Viewer instellen

Het is mogelijk om een gebruiker (medewerker) als Viewer in te stellen, zodat deze alleen kan lezen in CareNet Handboek. Aan Viewers zijn lagere kosten verbonden dan aan medewerkers die meer mogelijkheden hebben in het systeem.

  1. Ga naar het CareNet dashboard en klik op het tabblad ‘Medewerkers’.
  2. Voeg een nieuwe medewerker toe of open de gegevens van een bestaande medewerker.
  3. Klik op Button bewerken.
  4. Vink boven ‘Typen’ de optie ‘Viewer’ aan. Een viewer krijgt automatisch de rol ‘Lezer’.
  5. Voer de overige medewerkersgegevens in (rood omrande velden zijn verplichte velden).
  6. Klik op Button Wijzigingen opslaan om de medewerkersgegevens op te slaan.
  7. De medewerker verschijnt nu onder tabblad ‘Viewer’. Let op: indien een medewerker ook als ‘Medewerker’ is aangevinkt, wordt deze ook onder tabblad ‘Medewerkers’ weergegeven en gelden de licentiekosten voor een medewerker (volledige gebruiker van het systeem).

Wachtwoordenbeheer

Wachtwoorden liggen volledig in beheer van je eigen organisatie. De applicatiebeheerder van je organisatie kan zelf instellen na welke periode het wachtwoord opnieuw dient te worden herzien. Klik hier voor meer informatie over het instellen van de verloopperiode van een wachtwoord.

Indien je de melding krijgt dat het wachtwoord moet worden herzien, doe je het volgende:

Voer in het pop-up venster dat verschijnt je oude wachtwoord in en vervolgens tweemaal het nieuwe wachtwoorden klik op opslaan. Onthoud je nieuwe wachtwoord goed!