Vraag een demo aan

Veelgestelde vragen

1. Ik ben geslaagd voor een cursus, maar ben vergeten het certificaat te downloaden, hoe kan ik het certificaat alsnog downloaden en printen?

Log nogmaals in met je inloggegevens. Je ziet nu in CareNet in het onderdeel E-learning, Mijn cursussen de tabbladen ‘Open’ en ‘Geslaagd’. Open het tabblad geslaagd en klik op Button_elearning_certificaat downloaden om het certificaat te downloaden.

2. Ik krijg een foutmelding bij het invoeren van teksten en/of plaatjes bij het maken van een cursus.

Om in CareNet te kunnen werken, dien je te beschikken over de laatste versie van je internet browser. Update je internet browser, zodat je over de laatste versie beschikt. Indien je gebruik maakt van Google Chrome beschik je automatisch te allen tijde over een up-to-date browser.

3. Ik kan geen nieuwe cursus aanmaken in CareNet, de knop ‘Cursus toevoegen’ ontbreekt.

Indien bepaalde knoppen ontbreken in CareNet, betekent dat hiertoe geen rechten zijn verleend door CareNet. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je gebruik maakt van CareNet Basic (cursussen worden door CareNet gemaakt) in plaats van CareNet Professional (je hebt de mogelijkheid om zelf cursussen te maken). Indien je geen mogelijkheid hebt om zelf cursussen te maken en dit toch graag zou willen, neem dan contact op met de applicatiebeheerder van je organisatie, zodat deze de wensen kan bespreken met de contactpersoon van CareNet.

4. Ik heb een lijst met cursisten toegevoegd door middel van Cursisten importeren via Excel en moet nog een aantal basisgegevens aanpassen, hoe kan ik dit doen?

Indien cursisten zijn geïmporteerd via Excel kunnen de gegevens per cursist altijd worden aangepast via tabblad ‘Medewerkers’ in het dashboard van CareNet. Klik op het tabblad ‘Medewerkers’ en klik op de medewerker waarvan je de gegevens wilt aanpassen.

Het is belangrijk om voorafgaande aan het importeren van een lijst met cursisten goed na te denken over de gegevens van de medewerkers die je wilt invoeren. Bij grote lijsten kun je zo snel en gemakkelijk alle gegevens in één keer overzetten. Indien gegevens later nog aangepast dienen te worden, dient dit handmatig per medewerker te worden uitgevoerd.

5. Ik zie een cursus staan in het overzicht ‘Mijn cursussen’, maar zie nergens een knop om de cursus te starten.

Het is mogelijk dat de cursus door de cursusbeheerder van je bedrijf alvast zichtbaar is gemaakt, maar dat de cursus pas op een later tijdstip gevolgd kan worden. Controleer in de uitnodiging die je hebt ontvangen voor de cursus vanaf wanneer deze beschikbaar is. Vanaf die datum kun je de cursus gaan volgen. Neem voor onduidelijkheden contact op met de cursusbeheerder van je organisatie.