Vraag een demo aan

Actielijst

Open acties afhandelen

Indien acties zijn toegekend aan afwijkingen, verschijnen deze direct in de Actielijst. Wanneer acties naar aanleiding van geconstateerde afwijkingen in de praktijk zijn uitgevoerd, dienen deze in het systeem te worden afgehandeld om de registratie van afhandeling compleet te maken.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Actielijst’. Een overzicht met openstaande acties is zichtbaar in de tabbladen ‘Lopend’ en ‘Verlopen’.
  2. Klik op de af te handelen actie in het tabblad ‘Lopend’ of ‘Verlopen’.
  3. Klik op Button bewerken.
  4. Vul de benodigde informatie in, zoals ‘Ingepland’, ‘Uitgevoerd’.
  5. Klik op het tabblad ‘Timeline’.
  6. Typ een bericht in het tekstveld waarin je vermeld welke actie je hebt uitgevoerd.
  7. Voeg eventueel een foto toe door te klikken op ‘Bestand bijvoegen’ of sleep de foto vanuit een mapje op je computer naar het rechthoekje (met de tekst ‘Sleep de bestanden hier naartoe’).
  8. Klik op Button opslaan om het timeline bericht en/of de foto op te slaan.
  9. Het bericht verschijnt nu onder het invoervenster in de timeline.
  10. Indien je het bericht in de timeline wilt aanpassen of verwijderen, ga dan naar het bericht en klik rechts in het bericht op Button Bewerk ofButton verwidjer.
  11. Let op: indien je alle benodigde gegevens voor de actie hebt ingevoerd, dien je te klikken op Button Wijzigingen opslaan om de aanpassingen definitief te maken.

Klik hier voor een voorbeeld afbeelding van een timeline (afbeelding opent in een nieuw venster)

Bijbehorende afwijking bekijken

Voor iedere actie kan de bijbehorende afwijking worden bekeken.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Actielijst’. Een overzicht van acties is zichtbaar in de tabbladen ‘Lopend’, ‘Verlopen’, ‘Afgerond’ en ‘Alle’.
  2. Klik op de actie in één van de tabbladen.
  3. Klik rechts in het scherm op  Button open bijbehorende afwijking. De bij de actie behorende afwijking wordt nu links in het scherm getoond.

Acties verifiëren

Indien acties zijn uitgevoerd, dient geverifieerd te worden of deze voldoende zijn uitgevoerd om de afwijking af te handelen.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Actielijst’. Een overzicht van te verifiëren acties is zichtbaar in het tabbladen ‘Te verifiëren’.
  2. Klik op de actie in één van de tabbladen.
  3. Bekijk de door de uitvoerder van de actie ingevoerde gegevens en bekijk de berichten onder het tabblad ‘Timeline’.
  4. Typ een bericht onder het tabblad ‘Timeline’ (bijvoorbeeld: actie is nog onvoldoende afgehandeld, of actie is voldoende afgehandeld).
  5. Voeg eventueel een foto toe door te klikken op ‘Bestand bijvoegen’ of sleep de foto vanuit een mapje op je computer naar het rechthoekje (met de tekst ‘Sleep de bestanden hier naartoe’).
  6. Klik op Button opslaan om het timeline bericht en/of de foto op te slaan.
  7. Het bericht verschijnt nu onder het invoervenster in de timeline.
  8. Indien de actie voldoende is afgehandeld, kan deze worden geverifieerd door op de knop Button verifieren rechts in het scherm te klikken. In een pop-up venster verschijnt de vraag ‘Actie verifiëren?’. Klik op OK indien je de actie wilt verifiëren en hiermee afronden, klik op Annuleren indien je de actie nog niet wilt verifiëren en hiermee nog open wilt laten staan.
  9. Indien de actie is geverifieerd, verschijnt deze in de Actielijst onder het tabblad ‘Afgerond’.

Verificatie van acties ongedaan maken

Het is mogelijk om de verificatie van acties ongedaan te maken. Dit is instelbaar als recht via Rollen (klik hier om te lezen hoe je dit recht kunt instellen). Onderstaand lees je hoe je de verificatie van een actie ongedaan kunt maken.

  1. Klik in het CareNet dashboard op het tabblad ‘Acties’.
  2. Klik op een actie onder tabblad ‘Afgerond’.
  3. Klik op Button bewerken.
  4. Klik vervolgens bij ‘Verificatie uitgevoerd’ op de knop ‘Ongedaan maken’. Zie onderstaand voorbeeld.
  5. De verificatie van de actie is nu ongedaan gemaakt. De actie verschijnt onder tabblad ‘Te verifiëren’ en kan nu opnieuw geverifieerd worden.

Acties exporteren naar Excel

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Actielijst’.
  2. Open het tabblad waarvan je de gegevens wilt exporteren naar Excel.
  3. Klik rechts in het scherm op Button exporteren. De volgende melding verschijnt in een pop-up scherm: ‘Je staat op het punt X record(s) te exporteren. Bij een groot aantal records kan het exporteren enige tijd duren.’
  4. Klik op Button nu exporteren indien je de actielijst naar Excel wilt exporteren of klik opButton sluiten indien je het exporteren op een later tijdstip wilt uitvoeren.
  5. Indien je op Button nu exporteren hebt geklikt, worden de gegevens automatisch naar een Excel bestand geëxporteerd en wordt het Excel bestand gedownload. Het Excel bestand kan nu volledig naar eigen wens worden opgemaakt.

Klik hier voor een voorbeeld afbeelding van een geëxporteerd Excel bestand(afbeelding opent in een nieuw venster).

Acties verwijderen

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Actielijst’.
  2. Selecteer de acties die je wilt verwijderen door het selectievakje achter de acties aan te vinken.
  3. Selecteer vervolgens onderaan bij ‘Kies een actie…’ de optie ‘Verwijderen’.
  4. Een pop-op scherm verschijnt met de melding ‘Acties verwijderen?’. Klik op ‘OK’ om te verwijderen of klik op ‘Annuleren’ om de acties te behouden.

Filteren van weergave

Het is mogelijk om in het tabblad Actielijst te filteren op afdelingen, deadline en urgentie, zodat je alleen de acties kunt laten weergeven welke bij de betreffende filters horen.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Actielijst’.
  2. Selecteer onder ‘Instellingen’ indien gewenst voor welke afdelingen je de acties wilt terugzien.
  3. Indien je kiest voor ‘Selectie…’ verschijnen alle afdelingen en kun je de gewenste afdeling(en) aanvinken. Klik op selecteer alles om alle afdelingen aan te vinken, of klik op  selecteer niets om alle afdelingen uit te vinken.
  4. Selecteer indien gewenst de datum aangemaakt door in de velden ‘van’ en ‘tot’ en datum te selecteren.
  5. Selecteer indien gewenst de deadline door in de velden ‘van’ en ‘tot’ een datum te selecteren.
  6. Selecteer indien gewenst de prioriteit waarvoor je de acties wilt terugzien.
  7. Indien je kiest voor ‘Selectie…’ verschijnen alle prioriteiten en kun je de gewenste urgentie(s) aanvinken.
  8. Selecteer indien gewenst de onderdelen waarvoor je de acties wilt terugzien.
  9. Selecteer indien gewenst de groepen waarvoor je de acties wilt terugzien.
  10. Selecteer indien gewenst de vragenlijsten waarvoor je de acties wilt terugzien.
  11. Selecteer indien gewenst de optie ‘Mijn te verifiëren acties’ om direct een overzicht te zien van acties waarvoor jij als verificateur bent ingesteld.
  12. Indien alle gewenste filters zijn geselecteerd dien je op Button updaten te klikken om de acties behorende bij de selectie te tonen.
  13. Klik in de selectievensters op ‘Alle’ en verwijder de ingevoerde ‘van’ en ‘tot’ datums en klik vervolgens op Button updaten om de acties voor alle vragenlijsten te tonen.