Vraag een demo aan

Inspectieronden

Ingeplande inspectie bewerken of verwijderen

Als een inspectie is ingepland, kan deze indien gewenst nog worden bewerkt of verwijderd.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Inspectieronden’.
  2. Open het tabblad ‘Deze week’, ‘Gepland’ of ‘Alle’.
  3. Ga naar de inspectie die je wilt bewerken of verwijderen en klik rechts in het scherm op Button Bewerk of Button verwidjer.
  4. Indien je hebt geklikt op Button verwidjer verschijnt een pop-up scherm met de melding ‘Rij verwijderen?’. Klik op OK indien je de ingeplande inspectie definitief wilt verwijderen, klik op Annuleren indien je de ingeplande inspectie wilt behouden.
  5. Indien je hebt geklikt op Button Bewerk verschijnt het bewerk scherm van de ingeplande inspectieronde.
  6. Pas de gewenste gegevens aan en klik op Button Wijzigingen opslaan indien je de wijzigingen definitief wilt doorvoeren of klik op Button of annuleren indien je de wijzigingen niet wilt opslaan.

Klik hier voor een voorbeeld afbeelding van het scherm voor het wijzigen van een ingeplande inspectie (de afbeelding opent in een nieuw venster).

Algemene gegevens uitgevoerde inspectie bewerken

Het is mogelijk om de algemene gegevens van een uitgevoerde en afgeronde inspectie te bewerken.

  1. Zorg ervoor dat de gelopen inspectieronde via de tablet of smartphone gesynchroniseerd wordt door in de tablet of smartphone op ‘Nu synchroniseren’ te drukken.
  2. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Inspectieronden’.
  3. Klik op de uitgevoerde inspectie om deze te openen.
  4. Klik op Button bewerken.
  5. Wijzig de gewenste gegevens, zoals vragenlijst, data, verantwoordelijken en rondenummer. Door de optie ‘Negeren in statistieken’ aan te vinken, zorg je ervoor dat de resultaten van de gelopen inspectie niet worden meegenomen in de uiteindelijke statistieken.
  6. Klik op Button Wijzigingen opslaan om de aanpassingen definitief door te voeren of klik op Button of annuleren om de oude instellingen te behouden.

Conclusie en advies toevoegen aan uitgevoerde inspectie

Indien een inspectie uitgevoerd is, kan na afronding een conclusie en een advies aan de gelopen inspectieronde worden toegevoegd.

  1. Zorg ervoor dat de gelopen inspectieronde via de tablet of smartphone gesynchroniseerd wordt door in de tablet of smartphone op ‘Nu synchroniseren’ te drukken.
  2. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Inspectieronden’.
  3. Klik op de uitgevoerde inspectie om deze te openen.
  4. Klik op Button bewerken.
  5. Voer een conclusie en en voer een aanbeveling in bij de tekstvakken rechts langs ‘Conclusie’ en ‘Aanbeveling’.
  6. Klik op Button Wijzigingen opslaan om de ingevoerde conclusie en aanbeveling op te slaan.

Rapportage afdrukken

Indien een inspectie voltooid is, kan een rapportage van de uitgevoerde inspectie worden afgedrukt.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Inspectieronden’.
  2. Open het tabblad waarin de inspectie staat waarvan je een rapportage wilt afdrukken (‘Deze week’, ‘gepland’ of ‘Alle’).
  3. Ga naar de inspectie waarvan je de rapportage wilt afdrukken en klik onder het kopje rapportage op Button rapportage printen. De rapportage wordt vervolgens automatisch gedownload als pdf-bestand in het sjabloon dat als standaard is ingesteld (klik hier om te lezen hoe je een standaard rapportage sjabloon instelt). Na het openen van het bestand kan deze worden opgeslagen op je computer of worden geprint.
  4. Indien je de rapportage wilt downloaden met een ander sjabloon dan het standaard ingestelde sjabloon, kun je dat doen door de gewenste inspectierondes te selecteren en vervolgens rechts onderin bij ‘Kies een actie…’ op ‘Rapportages downloaden’ te klikken. In het pop-up scherm dat verschijnt, klik je op ‘Anders…’ en vervolgens selecteer je het gewenste sjabloon. zie onderstaande screenprints ter illustratie.

Standaard rapportage sjabloon instellen

Standaard sjabloon instellen voor inspectierapportages:

  1. Klik rechts bovenin het scherm op Algemeen_button instellingen en klik vervolgens op ‘Instellingen’.
  2. Open het tabblad ‘Inspecties’.
  3. Klik op Button bewerken.
  4. Selecteer het gewenste sjabloon rechts langs ‘Standaard rapportagesjabloon inspecties’.
  5. Klik op Button Wijzigingen opslaan indien je de wijzigingen definitief wilt doorvoeren of klik op Button of annuleren indien je de oude instellingen wilt behouden.
  6. Indien bij een inspectievragenlijst het sjabloon ‘Standaard’ is geselecteerd, wordt automatisch het zojuist geselecteerde sjabloon aangehouden.

Inspectie overzicht exporteren naar Excel

  1. Klik in het CareNet dashboard op Inspecties en open het tabblad ‘Inspectieronden’.
  2. Open het tabblad waarvan je de gegevens wilt exporteren naar Excel (‘Deze week’, ‘gepland’ of ‘Alle’).
  3. Klik rechts in het scherm op Button exporteren. De volgende melding verschijnt in een pop-up scherm: ‘Je staat op het punt X record(s) te exporteren. Bij een groot aantal records kan het exporteren enige tijd duren.’
  4. Klik op Button nu exporteren indien je de gegevens naar Excel wilt exporteren of klik opButton sluiten indien je het exporteren op een later tijdstip wilt uitvoeren.
  5. Indien je op Button nu exporteren hebt geklikt, worden de gegevens automatisch naar een Excel bestand geëxporteerd en wordt het Excel bestand gedownload. Het Excel bestand kan nu volledig naar eigen wens worden opgemaakt.

Klik hier voor een voorbeeld afbeelding van een geëxporteerd Excel bestand (de afbeelding opent in een nieuw venster).