Vraag een demo aan

Veelgestelde vragen

1. Ik zie geen ingeplande inspecties op mijn tablet als ik inlog in de mobile omgeving, hoe kan ik alsnog een inspectie uitvoeren?

Om inspecties te kunnen uitvoeren, dienen deze te zijn ingepland via Planning in het inspectiedashboard. In de mobile omgeving verschijnen alleen de ingeplande inspecties van vandaag en deze week. Inspecties die op een eerder of later tijdstip zijn ingepland, worden niet weergegeven en kunnen niet worden uitgevoerd. Plan zelf een nieuwe inspectie in om deze vervolgens te kunnen uitvoeren, of vraag aan de CareNet applicatiebeheerder van je organisatie wie deze inspectie voor je kan inplannen.

2. Ik heb mijn vragenlijst aangepast, maar zie de wijzigingen niet terug in de opgeslagen versie, hoe kan dat?

Indien je aanpassingen doet in een vragenlijst, dien je deze vervolgens altijd op te slaan via de knop Button Wijzigingen opslaan. Indien je dit niet doet, gaan de wijzigingen verloren. Indien je wel op Button Wijzigingen opslaan hebt geklikt, maar de aanpassingen zijn toch niet opgeslagen dan kan het mogelijk zijn dat de verbinding met internet tussentijds is verbroken. Probeer het nogmaals en neem contact op met de ICT beheerder van je organisatie indien het probleem zich vaker voordoet.

3. Hoe kan het dat de resultaten van mijn uitgevoerde inspectie niet terug te vinden zijn in CareNet?

Een inspectie kan, na synchroniseren, volledig zonder internet verbinding worden uitgevoerd en opgeslagen. Om een uitgevoerde inspectie in het CareNet systeem te zetten, dien je na afloop van de inspectie op de tablet te klikken op Button nu synchroniseren. Let op dat je een internetverbinding dient te hebben om te kunnen synchroniseren. De gegevens worden verstuurd naar het systeem en moeten nu zichtbaar zijn in het systeem.

Het kan zo zijn dat de inspectie per ongeluk door twee personen tegelijk is gelopen (deze personen hebben dan dezelfde inlogcode gebruikt op twee verschillende systemen). In dat geval worden de resultaten van de inspectie die als eerste gesynchroniseerd is, verstuurd naar het systeem en zo bewaard in CareNet.

Het is ook mogelijk dat tijdens het lopen van je inspectieronde, iemand de ingeplande inspectie uit het systeem heeft verwijderd omdat deze niet meer uitgevoerd hoeft te worden. In dat geval is het niet meer mogelijk de inspectieresultaten terug te zien.

4. Hoe kan ik een conclusie en aanbeveling invullen voor mijn rapportage?

Indien je een inspectie gelopen hebt met je tablet en deze gesynchroniseerd hebt naar CareNet, kun je de uitgevoerde inspectie terugvinden onder het tabblad ‘Inspectieronden’.

– Open de uitgevoerde inspectie.
– Klik op de knop Button bewerken.
– Voer tekst in langs de kopjes ‘Conclusie’ en ‘Aanbeveling’.
– Klik op Button Wijzigingen opslaan.

5. Ik heb een aanpassing gedaan in mijn vragenlijst, maar nu verandert deze vraag ook in de rapportages van reeds eerder gelopen inspecties. Hoe voorkom ik dit?

Indien een vraag wordt aangepast in Beheer wordt deze aanpassing ook automatisch doorgevoerd in de statistieken als ook in de vragen en rapportages van reeds uitgevoerde inspecties. Zorg er daarom voor dat zaken als normen, referenties en wijzen van inspectie in de toelichting van de vraag vermeld worden (terug te lezen via het vraagteken in de tablet) en niet in de vraag zelf.

Indien een vraag in de vragenlijst in Beheer wordt toegevoegd of verwijderd, is dit overigens niet terug te zien in de vragen en rapportages van reeds uitgevoerde inspecties. Heb je dus een grote wijziging in een vraag, dan is het advies om deze als nieuwe vraag toe te voegen aan de vragenlijst. Hiermee voorkom je niet kloppende statistieken en rapportages.