Vraag een demo aan

Planning

Registraties inplannen

Om een registratieformulier te kunnen invullen, dient deze eerst ingepland te worden.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Registraties en open het tabblad ‘Planning’.
  2. Klik rechts bovenin het scherm op de knop Registratie toevoegen.
  3. Er opent een nieuw venster. Hierin kunnen de gegevens voor de in te plannen registratie worden ingevoerd.
  4. Selecteer een registratieformulier.
  5. Vink de optie ‘Actief’ aan of uit.
  6. Selecteer een startdatum en een einddatum voor de registratie.
  7. Selecteer het proces waarvoor de registratie van toepassing is.
  8. Selecteer het soort registratiemoment. Je kunt hierbij kiezen uit ‘Tijdgebonden’ en ‘Eenmalig’. Een eenmalige registratie kun je op ieder gewenst moment uitvoeren via het tabblad ‘Mijn registraties’.
  9. Indien je kiest voor ‘Eenmalig‘ dien je vervolgens te selecteren welke afdeling de registratie mag invoeren (dit kunnen ook meerdere afdelingen zijn). Vervolgens kun je nog aanvinken of de geschiedenis zichtbaar moet zijn. Dit wil zeggen dat je kunt terugzien welke registraties eerder zijn ingevuld voor hetzelfde formulier. Indien je ‘Geschiedenis zichtbaar’ aanvinkt, kun je vervolgens bij ‘Geschiedenis aantal’ het aantal registratiemomenten invullen dat je maximaal terug wilt laten zien.
  10. Indien je kiest voor ‘Tijdgebonden’ dien je vervolgens een ‘Starttijd’ en ‘Eindtijd’ in te voeren. Tevens voer je in per hoeveel minuten de registratie ingevuld dient te worden. Daarna dien je de dagen van de week te selecteren waarop de registratie uitgevoerd dient te worden. Tot slot voer je de ‘Voorlooptijd’ (= de periode waarin een registratie eerder mag worden ingevuld ten aanzien van het registratiemoment) en ‘Verlooptijd’ (= de periode waarin een registratie later mag worden ingevuld ten aanzien van het registratiemoment) in.
  11. Selecteer de afdeling en vervolgens de medewerker die de registratie moet uitvoeren (in geval van een tijdsgebonden registratie). Selecteer de afdeling en vervolgens de medewerker die eindverantwoordelijk is voor de registratie. Selecteer de afdeling en vervolgens de medewerker die de registratie moet verifiëren.
  12. Klik tot slot op opslaan 2 om de registratie definitief in te plannen.

Registratie beëindigen en dupliceren

Wanneer een wijziging optreedt in de frequentie van een ingeplande registratie, dan dient deze beëindigd en opnieuw gemaakt te worden. Dit kun je gemakkelijk met één klik op de knop realiseren.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Registraties en open het tabblad ‘Planning’.
  2. Klik op de planning welke je wilt beëindigen en opnieuw aan wilt maken om deze te openen.
  3. Klik rechts in het scherm op beeindigen en dupliceren om de ingeplande registratie te beëindigen en direct een nieuwe registratie in te plannen met dezelfde instellingen.
  4. Breng de gewenste wijzigingen (zoals frequentie) aan in de aangemaakte kopie en klik op opslaan 2. De registratie is nu opnieuw ingepland met de toegepaste wijzigingen.

Filteren planningsweergave

Na het inplannen van registraties kan de planning te allen tijde worden teruggezien. Tevens kan gefilterd worden op bepaalde waarden, zodat je alleen de planning terugziet voor de geselecteerde waarden.

  1. Klik in het CareNet dashboard op Registraties en open het tabblad ‘Planning’.
  2. Selecteer onder ‘Instellingen’ indien gewenst voor welke afdeling je de planning wilt terugzien.
  3. Selecteer indien gewenst in voor welke medewerker je de planning wilt terugzien.
  4. Indien alle gewenste filters zijn geselecteerd dien je op Button updaten te klikken om de planning behorende bij de selectie te tonen.
  5. Klik in alle selectievensters op ‘Alle’ en klik vervolgens op Button updaten om de planning voor alle afdelingen en medewerkers te tonen. Of klik op een ander tabblad in de Registratie module en vervolgens weer op het tabblad ‘Planning’.