Vraag een demo aan

Relaties

Relaties toevoegen

  1. Klik in het CareNet dashboard op Specificaties en open het tabblad ‘Relaties’.
  2. Klik rechts in het scherm op relatie toevoegen.
  3. Vul de gegevens van de relatie in, zoals bedrijfsnaam, adres, e-mail en contactpersonen. Dit zijn allen optionele velden. Selecteer daarnaast of het een klant en/of leverancier betreft.
  4. Later kan, na het invoeren van producten, onder het tabblad ‘afnemer van’ worden ingevoerd welke producten de klant afneemt en wat de prijs daarvan is. Typ daartoe het betreffende product. Er verschijnt automatisch een lijstje met ingevoerde producten die overeenkomen met de ingetypte tekst. Klik op het gewenste product. Typ vervolgens indien gewenst de prijs in en klik op  Toevoegen grijs om het product te koppelen aan de afnemer.
  5. Onder tabblad ‘Leverancier van’ verschijnen automatisch de artikelen die onder ‘Grondstoffen’ gekoppeld zijn aan de leverancier.
  6. Klik op Opslaan om de ingevoerde gegevens op te slaan. De relatie verschijnt nu onder tabblad relaties onder tabblad ‘Alle’. Daarnaast kan de relatie, afhankelijk van de ingestelde gegevens, terug gezien worden onder tabblad ‘Leveranciers’ en/of ‘Afnemers’.

Relaties importeren

Het is mogelijk om een lijst met relaties te importeren vanuit Excel, zodat in één keer alle gewenste relaties worden aangemaakt. Hiertoe dient gebruik gemaakt te worden van een voorbeeld Excel bestand wat voorafgaande aan het importeren dient te worden ingevuld.

  1. Ga naar het CareNet dashboard en klik op het tabblad ‘Specificaties’.
  2. Klik rechts in het scherm op de knop importeer relaties.
  3. Er verschijnt een pop-up scherm. Lees de tekst en klik op Algemeen_button download voorbeeld excel bestand.
  4. Het Excel bestand wordt gedownload. Open het Excel bestand en vul de gegevens van de relaties exact in zoals is aangegeven in het voorbeeld.
  5. Indien gegevens van alle relaties zijn ingevuld, kunnen de voorbeeldgegevens worden verwijderd uit het Excelbestand (klik met de linkermuisknop op de rij met voorbeeld gegevens om deze te selecteren, klik vervolgens met de rechtermuisknop de rij en selecteer verwijderen, de rij met voorbeeldgegevens wordt verwijderd).
  6. Sla het Excel bestand op de computer op.
  7. Klik in het CareNet pop-up scherm ‘Importeer relaties’ wat nog open staat op Algemeen_button bestand bijvoegen en voeg het zojuist op je computer aangepaste en opgeslagen Excel bestand toe. Dit kan ook door het mapje waarin het Excel bestand zich bevindt te openen en het bestand te slepen naar de rechthoek met de tekst ‘Sleep bestanden hier naartoe’ in het CareNet pop-up scherm.
  8. Vink de rol aan die van toepassing is (klant en/of leverancier).
  9. Klik op Algemeen_button volgende. Een pop-up scherm verschijnt met de melding ‘Importeren voltooid’. De in CareNet geïmporteerde relaties zijn nu in het overzicht met relaties terug te zien. De gegevens van relaties kunnen te allen tijde nog worden aangepast of relaties kunnen indien gewenst worden verwijderd.
  10. Indien de relatie een klant betreft, koppel dan nog de juiste verkoopartikelen aan de klant. Open hiervoor de relatie, klik op Button bewerken en voeg de betreffende verkoopartikelen toe.

Relaties exporteren naar Excel

  1. Klik in het CareNet dashboard op Specificaties en open het tabblad ‘Relaties’.
  2. Open het tabblad waarvan je de gegevens wilt exporteren naar Excel.
  3. Klik rechts in het scherm op exporteren juiste kleur.
  4. De volgende melding verschijnt in een pop-up scherm: ‘Je staat op het punt X record(s) te exporteren. Bij een groot aantal records kan het exporteren enige tijd duren.’
  5. Klik op Nu exporteren indien je de lijst met relaties naar Excel wilt exporteren of klik opSluitenindien je het exporteren op een later tijdstip wilt uitvoeren.
  6. Indien je op Nu exporterenhebt geklikt, worden de gegevens automatisch naar een Excel bestand geëxporteerd en wordt het Excel bestand gedownload. Het Excel bestand kan nu volledig naar eigen wens worden opgemaakt.

Zoeken in relaties

  1. Klik in het CareNet dashboard op Specificaties en open het tabblad ‘Relaties’.
  2. Typ in het zoekscherm Overzicht doorzoekende gewenste zoekterm. Het is mogelijk om te zoeken op bedrijfsnaam en op e-mailadres.
  3. Na het typen van tekst wordt automatisch op de juiste bedrijfsnaam / e-mailadres gezocht.