Vraag een demo aan

CareNet update 1.13

CareNet update versie 1.13 van de diverse CareNet modules heeft plaatsgevonden. Per module is weergegeven welke aanpassingen zijn doorgevoerd. 

CARE_icon_inspecties2015CARE_icon_handboek2015CARE_icon_specificaties2015CARE_icon_registraties2015

Algemeen

  • Updates worden voortaan 3 dagen van tevoren kenbaar gemaakt met behulp van een melding in uw CareNet account. Op deze wijze zou iedere gebruiker op de hoogte moeten zijn van aanstaande updates. Deze updates proberen wij zo veel mogelijk in het weekend uit te voeren, waardoor u hier als gebruiker zo min mogelijk van zal merken.
  • De CareNet support pagina is voorzien van een zoekfunctie. Op die manier kan heel snel worden nagegaan hoe bepaalde functionaliteiten in CareNet precies werken.
    zoeken
  • De support pagina is te bereiken door het in het scherm dat via het tandwieltje tandwieltje rechts boven in uw CareNet account te bereiken is op ‘help’ te klikken.
  • Om optimale veiligheid van data en gebruikersgegevens te kunnen garanderen worden automatisch eens per 3 maanden de inloggegevens van alle CareNet accounts ververst. Hoewel incidenten bij ons niet bekend zijn, hopen wij dat op deze manier ook zo veel mogelijk tegen te gaan. Bij het verlopen van de inloggegevens verschijnt een scherm waarin na het intypen van het huidige wachtwoord het nieuwe wachtwoord kan worden ingegeven. Indien gewenst kan de frequentie voor het verlopen van passwords via ‘instellingen’ worden verhoogd naar maximaal eens per maand.
    wachtwoord
  • Op diverse plaatsen kan de beschikbaarheid van bepaalde items worden bepaald. Dit geldt bijvoorbeeld voor handboekdocumenten of productspecificaties. Met gebruik van CareNet op meerdere locaties/afdelingen had dit al snel een lange lijst tot gevolg. Om het gebruiksgemak op dit punt te vergroten, wordt bij een lijst van meer dan 20 regels nu automatisch een scrollbalk toegepast. Daarnaast is de opsomming hiërarchisch opgebouwd, waardoor met 1 klik op de knop nu een complete divisie of locatie te selecteren is. Met de knoppen ‘selecteer alles’ en ‘selecteer niets’ kan in de bewerkmodus ook de hele lijst worden ge(de)selecteerd.
    beschikbaar

Inspecties

  • De tabbladen ‘afwijkingen’ en ‘acties’ zijn voorzien van een filterfunctie. Op deze wijze wordt het zoeken in afwijkingen en acties een stuk makkelijker.
    instellingen

Handboek

  • Met het recht ‘mag vorige versies zien in mijn handboeken’ is het mogelijk om vorige versies ook inzichtelijk te maken voor personen die enkel rechten hebben om het handboek te lezen. Deze optie wordt in de volgende update nog uitgebreid met de mogelijkheid om zicht te krijgen in wat deze wijzigingen precies inhouden.

Specificaties

  • Met het nieuw toegevoegde tabblad ‘track and trace’ is het mogelijk om snel na te gaan hoe recepten, halffabricaten en ver zijn opgebouwd.
    track&trace

 Deze optie werkt als volgt:

  1. Selecteer een item in het veld ‘van’. (bijv. grondstof A)
  2. Selecteer een item in het veld ‘naar’ (bijv. verkoopartikelen)
  3. Klik op ‘updaten’.
  4. Er verschijnt nu een interactieve lijst met alle verkoopartikelen waarin grondstof A is verwerkt.
  • De weergave van E-nummers is nu per E-nummer (ingrediënt) te bepalen en te standaardiseren op klantniveau. Dit is met name handig wanneer aan klanten (meestal retailers) wordt geleverd door wie de notatie van e-nummers per e-nummer verschilt. Met deze optie is dit éénmalig in te stellen, waarna dit standaard op de juiste wijze wordt weergegeven. Deze optie kan als volgt worden toegepast:
  1. Activeer in het tabblad ‘specificaties’  in ‘instellingen’ in de kolom ‘vrije klanten’ het aantal specifieke pakketten dat dient te worden toegepast en geef deze een naam. In het voorbeeld hieronder is één pakket geactiveerd, met de naam ‘klant A’.
    vrije_klanten
  1. Maak in het tabblad ‘E-nummers’ in ‘instellingen’ de diverse E-nummers aan die van toepassing zijn binnen uw organisatie.
    e-nummer
  2. Geef voor ieder klantlabel (zie punt 1) aan op welke wijze de E-nummers worden weergegeven. (uitgeschreven, als E-nummer of beiden)
    e-nummer 2
  3. Voor ieder verkoopartikel kan in het tabblad ‘opties’ nu worden bepaald hoe E-nummers worden weergegeven. Bij het kiezen van de bovenste 3 opties uit onderstaand voorbeeld worden alle E-nummers in het betreffende verkoopartikel als zodanig weergegeven. (uitgeschreven, als E-nummer of beiden) Bij het selecteren van een klantlabel (hieronder ‘Weergave klant A’), worden de E-nummers weergegeven zoals ingesteld in ‘instellingen’. (zie punt 3)
    weergave e-nummers
  • Vrije velden zijn te koppelen aan specifieke grondstofgroepen. Hierdoor worden velden voor het invullen van specifieke kernmerken van grondstoffen enkel bij die betreffende grondstofgroepen weergegeven. (bijv. vangstgebied voor visproducten) Het instellen van deze velden gaat als volgt:
  1. Ga naar ‘instellingen’.
  2. Selecteer de grondstofgroepen waarbij een vrij veld zichtbaar dient te zijn.Op het niveau van ‘verkoopartikelen’ worden alle geactiveerde vrije velden weergegeven.vrije velden
  • De weergave van ‘voedingswaarden’, ‘allergenen’ en ‘ingrediënten’ is toegevoegd aan het tabblad ‘recepten/halffabricaten’.
    recept 48+De weergave van ingrediënten is hierbij interactief opgebouwd, waardoor je direct naar het betreffende ingrediënt kan doorklikken.ingredienten

Registraties

  • De module ‘registraties’ is opgeleverd voor live gebruik. Neem contact op met uw CareNet contactpersoon voor een vrijblijvende demo bij u op locatie.