Vraag een demo aan

CareNet update 1.15

CareNet update versie 1.15 van de diverse CareNet modules heeft plaatsgevonden. Per module is weergegeven welke aanpassingen zijn doorgevoerd. 

CARE_icon_inspecties2015CARE_icon_elearning2015CARE_icon_handboek2015CARE_icon_specificaties2015CARE_iconen2016_registraties_donker

Algemeen

  • Het tabblad ‘acties’ is verplaatst naar het home-scherm in CareNet en is op deze wijze beschikbaar als centrale actielijst voor heel CareNet.

acties

Alle acties uit de diverse modules van CareNet worden centraal in het tabblad ‘acties’ opgeslagen. Wanneer een actie bijvoorbeeld betrekking heeft op de module ‘inspecties’, wordt u bij het aanklikken doorverwezen naar de juiste module. Met behulp van de groene knop ‘actie toevoegen’ is het ook mogelijk om in het tabblad ‘acties’, losse acties toe te voegen. Dit kunnen bijvoorbeeld actiepunten uit een overleg of een audit zijn. Deze acties kunnen worden toegekend aan een bepaalde categorie. Deze categorieën zijn via ‘instellingen > acties’ vrij in te stellen.

instellingen

Om gebruik te kunnen maken van de centrale actielijst, dient deze wel als recht te worden geactiveerd binnen het rollenprofiel van de gebruiker.

Inspecties

  • De nieuwe CareNet app die sinds december beschikbaar is in de appstore, is getest door enkele CareNet gebruikers. Naar aanleiding van deze feedback hebben diverse optimalisaties plaatsgevonden. Deze verbeterde versie wordt komende week bij Apple aangeboden voor publicatie in de App Store. Zodra deze app beschikbaar is, zal hierover een CareNet supportmail worden verstuurd.
  • Instellingen van de filters in het tabblad ‘statistieken’ zijn vanaf deze update op te slaan als snippet. Op deze wijze kan bepaald rapportagefilter worden opgeslagen, zodat deze op een later moment weer snel terug te halen zijn.

instellingen inspecties

Het opslaan van filterinstellingen werkt als volgt:

  1. Stel het filter naar behoren in en klik op updaten.
  2. Klik op opgeslagen instellingen
  3. Klik op ‘toevoegen’ en geef het betreffende snippet een naam.snippet inladen
  4. Opgeslagen snippets zijn bereikbaar via het tabblad ‘opgeslagen instellingen’.snippet inladen2

E-learning

  • Sinds deze update is het mogelijk om cursisten binnen een cursistengroep uit te nodigen voor een herhaling, zonder dat de betreffende training is verlopen.

Handboek

  • Voor documenten met de status ‘in revisie’ is er een knop gemaakt, waarmee de betreffende documenten kunnen worden terug gezet naar de gepubliceerde versie.

Acties handboek suppportmail 1.15

  • Sinds versie 1.14 is het mogelijk om meerdere verificateurs toe te kennen aan handboekdocumenten. De volgorde waarmee de verificateurs zijn ingevoerd heeft sinds deze update ook een belang. Voorheen volstond het wanneer één van deze verificateur een document verifieerde. Sinds versie 1.15 moeten alle verificateurs een te publiceren document verifiëren in de vooraf bepaalde volgorde.

uitleg

De status van het verificatieproces is inzichtelijk door in ‘versies’ op een bepaalde versie te klikken. In het tabblad ‘verificatie’ is nu precies zichtbaar in welke volgorde een document door welke personen dient te worden geverifieerd en wat daar de status van is. Indien verificatie is toegepast, wordt ook de datum en het tijdstip van deze actie getoond.

documentversie

  • De functie om oude versies van documenten in te zien in ‘mijn handboeken’ is op enkele punten gewijzigd:
    • De functie is bereikbaar via de volgende knop: oude versies
    • Bij het openen van een oude versie wordt nu ook inhoudelijke data met betrekking tot die aanpassing getoond.

Specificaties

  • Bij het gebruik van snippets voor microbiologische, chemische, sensorische en overige data, wordt de naam van het gebruikte snippet weergegeven:

verkoopartikel

  • Vanaf deze update is het mogelijk om opmerkingen in te voegen bij ingrediënten wanneer deze worden toegevoegd aan grondstoffen.

grondstof

Deze opmerkingen worden automatisch overgenomen naar het halffabricaat/recept/verkoopartikel waarin deze grondstof wordt verwerkt. Ook landen van herkomst worden in het overzicht van ingrediënten in een verkoopartikel weergegeven, zodat dit niet eerst hoeft te worden opgezocht in de onderliggende grondstoffen. Deze informatie is ook over te nemen in geprinte specificaties. Hiervoor dient wel het sjabloon te worden aangepast. Hiervoor kunt contact opnemen met de CareNet helpdesk via support@carenetonline.nl.

verkoopartikel 2

  • In de track and trace functie is een knop ‘opzoeken’ gemaakt, zodat nog sneller kan worden gezocht.instellingen ingredient
  • De velden voor gewichten en aantallen waren verplicht voor het toevoegen van verpakkingen aan verkoopartikelen. Omdat deze velden geen koppeling hebben met andere data, is het niet meer verplicht om deze in te voeren.
  • De vervaldatum van specificaties is opgenomen in het overzicht van grondstoffen, recepten/halffabricaten en verkoopartikelen. Op deze wijze kan heel snel worden gefilterd op de vervaldata.

Registraties

  • Er zijn diverse aanpassingen doorgevoerd in het framework. Deze is nu compleet en definitief, waarmee de pilot fase is afgerond. De registratiemodule is nu geschikt voor algemeen gebruik bij CareNet klanten. Voor een demo van deze module kunt u contact opnemen met info@carenetonline.nl. Via deze mail willen wij de klanten die hebben bijgedragen aan de pilot fase van de module ‘registraties’ nogmaals danken voor het aanleveren van de zeer bruikbare feedback en praktijkervaringen.