Vraag een demo aan

CareNet update 1.17-1.19

CareNet update versie 1.17-1.19 van de diverse CareNet modules heeft plaatsgevonden. Per module is weergegeven welke aanpassingen zijn doorgevoerd. 

CARE_icon_inspecties2015 CARE_iconen2015elearning CARE_icon_handboek2015

CARE_icon_specificaties2015 CARE_iconen2016_registraties_donker CARE_iconen2016_leveranciers_donker

Algemeen

  • Een grote algemene wijziging is de memofunctie die beschikbaar is in CareNet. Met de memofunctie is het mogelijk om verslagen zoals management reviews, verificaties, interne/externe auditrapporten, etc. op één centrale plaats te beheren en daar acties aan te koppelen. In het overzicht van memo’s is precies zichtbaar welke memo’s zijn aangemaakt, tot welke (zelf te definiëren) categorie deze behoort en hoeveel open acties er aan de memo gekoppeld zijn. Na het afronden van open acties kan een memo worden afgerond door de persoon of personen die als verificateur is aangemerkt.

algemeen

  • De inhoud van een memo kan als bijlage worden bijgevoegd (bijv. een externe auditrapportage), maar ook worden gemaakt in de editor die in deze functie beschikbaar is. In het tabblad ‘acties’ in een geopende memo is precies zichtbaar wat de status van iedere gekoppelde actie is.

memo

  • Naast de weergave van acties per memo, worden acties uit memo’s en acties uit de modules inspecties en registraties ook weergegeven in de centrale actielijst.

 

actielijst

  • Aan het gebruik van de memofunctie en de centrale actielijst zijn voor CareNet klanten geen aanvullende kosten verbonden. Neem contact op met je CareNet contactpersoon om deze functie te activeren.

Inspecties

  • De afdeling waarvoor een inspectielijst is ingepland, wordt nu onder de naam van de inspectielijst weergegeven in het tabblad ‘mijn inspecties’.

inspectielijst

E-learning

  • Met de functie ‘willekeurige volgorde’ is het mogelijk om vragen in een willekeurige volgorde terug te laten komen in de uitvoering van een training. Op die manier wordt het voor cursisten lastiger om de volgordes van antwoorden te koppelen aan vragen en deze als zodanig met elkaar te bespreken. Met name wanneer cursussen buiten het beheer van uw eigen organisatie worden uitgevoerd, kan deze functie veel meerwaarde bieden. Het instellen van de willekeurige volgorde is mogelijk in ‘beheer’ bij toevoegen van vragen en antwoorden in een vragenslide.

 vraagslide

  • Met de functie ‘minimale tijdsduur’ is het mogelijk om E-learning slides gedurende een bepaalde minimale tijdsduur aan cursisten te tonen. Op deze manier wordt voorkomen dat cursisten te snel door een cursus klikken en deze daarbij niet met een juist resultaat afronden. Het instellen van de minimale tijdsduur kan in het scherm voor het toevoegen van een slide en is per slide in te stellen.

uitlegslide

De pijl naar rechts om naar een volgende slide te klikken is niet beschikbaar wanneer de minimale tijd nog niet is verstreken. Het is mogelijk om een melding te geven wanneer een cursist desondanks probeert verder te klikken naar een volgende slide. Deze melding is in te stellen via instellingen > talen.

taal

Handboek

  • Wanneer er slechts één handboek in CareNet geplaatst is, zal deze direct worden geopend in ‘mijn handboeken’. Wanneer er meerdere handboeken in CareNet zijn geplaatst, zal bij het openen van ‘mijn handboeken’ eerst het betreffende handboek geselecteerd moeten worden.
  • Bij het verlengen van de inhoud van de pagina ‘details’ van handboekdocumenten, wordt de versiedatum van het document niet meer aangepast. De versiedatum wordt enkel nog aangepast wanneer er wijzigingen worden gemaakt in bijlagen en de inhoud van documenten. Uiteraard wordt het versienummer nog wel aangepast bij wijzigingen in details, zodat wijzigingen in details nog wel traceerbaar zijn en eveneens dienen te worden geverifieerd.
  • Bij het openen van een handboek in het tabblad ‘beheer’ wordt direct de hoofdstukken en vervolgens de documenten weergegeven. Op deze manier kan met minder muisklikken door de beheerfunctie genavigeerd worden.
  • In het tabblad ‘beheer > alle documenten’ is een functie gerealiseerd om geavanceerd te zoeken in het overzicht van alle documenten. Met deze functie kan onder andere worden gefilterd op de status van het betreffende document en de afdelingen waarop deze van toepassing is.

beheer

  • Handboekdocumenten die niet meer gebruikt worden, kunnen voortaan gearchiveerd worden. Het archiveren kan vanuit de detailpagina van een handboekdocument door de functie ‘document archiveren’ te selecteren.

acties

De gearchiveerde documenten zijn terug te vinden in het de map ‘archief’.

archief

Vanuit het archief kunnen documenten ook weer geactiveerd worden om deze te gebruiken in ‘mijn handboeken’.

Specificaties

  • Het is mogelijk om de export van ingrediëntendeclaraties op te delen in 12 regels van max. 40 tekens. Op deze wijze kan deze export met enkele klikken op de knop geïmporteerd worden in Reflex Systems, bijvoorbeeld om deze te gebruiken voor het opmaken van etiketten. Neem contact op met je CareNet contactpersoon voor meer informatie of om gebruik te maken van deze functie.
  • Het aantal beschikbare vrije velden is uitgebreid naar 12 stuks.
  • Met de functie ‘vochtverlies’ is het mogelijk om automatisch vochtverliezen te berekenen over de recepturen. Het berekenen van vochtverliezen gaat als volgt:
  1. Vocht dient te worden aangemaakt als ‘voedingswaarde’ in ‘instellingen’. Het is daarbij van belang om vocht als zodanig te identificeren met behulp van het vinkje.

vocht

  1. Bij het opbouwen van recepten is het mogelijk om het percentage vochtverlies en de volgorde van de verliezen vanuit gebruikte grondstoffen in te voeren .

biefstuk

Ingevoerde vochtverliezen worden automatisch berekend en weergegeven in de voedingswaarde van het betreffende recept. De functie voor het berekenen van vochtverliezen kan in overleg met CareNet beschikbaar gemaakt worden. Neem hiervoor contact op met je CareNet contactpersoon.

  • Sinds de afgelopen update is het mogelijk om aanwezige concentraties allergenen in PPM’s te registreren. Deze PPM’s worden vervolgens aan de hand van de receptuur automatisch doorberekend naar de betreffende verkoopartikelen.

PPM's

Deze functie is te activeren via ‘instellingen > specificaties’.

specs

  • Sinds de update van afgelopen weekend is het mogelijke om interne specificaties/productiespecificaties te downloaden. Het downloaden van de specificatie is mogelijk met de knop ‘download interne productspecificatie’ in het tabblad ‘recepten/halffabricaten’. In een interne specificatie kan onder andere informatie worden opgenomen over bereidingsstappen, leveranciers en allergenen.

download

Neem contact op met je CareNet contactpersoon om een sjabloon te ontvangen.

  • De weergave van het aantal decimalen voor voedingswaarden is vanaf nu zelf te bepalen via ‘instellingen>specificaties’.

decimalen

Registraties

  • Versie 1.0  van de module ‘registraties’ is sinds afgelopen weekend live gegaan en is daarmee algemeen toepasbaar.  Voor meer informatie kun je terecht bij je CareNet contactpersoon of de uitleg op onze website.

Leveranciersbeheersing

  • Momenteel wordt er hard gewerkt aan een pilot versie van de module ‘leveranciersbeheersing’. Deze pilot versie zal 7 juli gereed zijn, waarna deze door enkele pilot klanten zal worden toegepast. Gedurende de zomerperiode zal deze module verder worden ontwikkeld en naar verwachting zal een eerste definitieve versie in de loop van september gereed zijn.