Vraag een demo aan

CareNet update 1.21

De update van CareNet versie 1.21 heeft op 10 december 2016 plaatsgevonden. In de diverse modules zijn aanpassingen doorgevoerd. Onderstaand is per module weergegeven welke aanpassingen zijn doorgevoerd. 

CARE_icon_inspecties2015 CARE_iconen2015elearning CARE_icon_handboek2015

CARE_icon_specificaties2015 CARE_iconen2016_registraties_donker CARE_iconen2016_leveranciers_donker

Algemeen

  • Standaard sjablonen voor mailnotificaties zijn voor diverse modules, de actielijst en memofunctie instelbaar via instellingen button oranje > Instellingen > selecteer het betreffende tabblad van de module/actielijst/memo.
  • Een nieuwe optie ‘wachtwoord vergeten’ is toegevoegd. Indien je het inlogscherm opent en je bent je wachtwoord vergeten, dan kun je klikken op de knop wachtwoord-vergeten. Vervolgens dien je je gebruikersnaam in te voeren en wordt een e-mail naar je verstuurd met een link. Indien je op de link klikt of deze kopieert naar je browser, dien je het nieuwe wachtwoord tweemaal in te voeren. Ter bevestiging ontvang je het nieuwe wachtwoord in je mailbox. Let
    op: de link is maximaal 1 uur geldig, tevens dient een correct e-mailadres te zijn ingevoerd bij je accountgegevens om de e-mail te kunnen ontvangen.
  • Aan losse acties kunnen 3 extra vrije velden worden toegevoegd, bijvoorbeeld voor het vermelden van de oorzaakanalyse, corrigerende maatregel en preventieve maatregel per actie. Zie onderstaand voorbeeld van 3 extra vrije velden die zichtbaar worden bij een actie. De vrije velden kunnen ook voor inspectie acties en registratie acties worden ingesteld. Het toevoegen van vrije velden realiseer je via instellingen button oranje > Instellingen > Acties.

actie-met-vrije-velden-2instellen-vrije-velden-acties-2

Inspecties

  • Statistieken exporteren naar Excel

Voor tabblad Statistieken is een uitgebreidere export naar Excel mogelijk gemaakt. Indien je de Afwijkingen en gemiddelde scores per vraag selecteert en vervolgens klikt op Exporteren, dan zie je in het Exceloverzicht voortaan ook de groepen en onderdelen per vraag weergegeven.

statistieken-per-vraag

  • Aanmaken nieuwe groepen in vragenlijst

Het aanmaken van nieuwe groepen was voorheen alleen mogelijk via de ‘Instellingen’. Het aanmaken van een nieuwe groep kan vanaf nu ook tijdens het maken/bewerken van een vragenlijst. Indien je via ‘Beheer’ in een vragenlijst een nieuwe vraag aanmaakt of een bestaande vraag bewerkt, kun je onder de groep op de knop knop-nieuwe-groep klikken. Vervolgens typ je in het pop-up venster de naam van de nieuwe groep en klik je op Toevoegen grijs. Zie ook onderstaande afbeelding.

groepen-aanmaken

E-learning

  • Inactieve cursisten in competentiematrix en visuele planning

Inactieve cursisten en gearchiveerde cursistengroepen worden niet meer getoond in de competentiematrix en visuele planning.

  • Timeline voor verstuurde uitnodigingen per cursist

Via een automatische timeline wordt gelogd wanneer welke uitnodigingen zijn verstuurd naar een cursist en door wie deze actie is uitgevoerd. De timeline kan bekeken worden per cursist in een cursistengroep. Tevens is het mogelijk om losse berichten toe te voegen aan de timeline.

  1. Open een cursistengroep
  2. Open tabblad ‘Cursist’
  3. Klik op de cursist
  4. Klik op tabblad ‘Timeline’

timeline-cursist

  • Extra filteroptie cursistengroepen

In de cursistengroep is een nieuwe filteroptie mogelijk gemaakt. Na het selecteren van een cursus in de cursistengroep, kun je filteren op: geslaagd, gezakt, aangemeld, verlopen.

  1. Open de cursistengroep.
  2. Selecteer tabblad ‘Cursisten’.
  3. Selecteer de gewenste cursus waarvoor je de filteroptie wilt toepassen.
  4. Vink rechts onderin onder ‘Instellingen’ de gewenste filter aan en klik op ‘updaten’. De gefilterde cursisten worden nu getoond.

filter-cursistengroep-selectie-cursus-2

filteren

Indien je cursisten wilt uitnodigen voor een herhalingscursus, filter je op ‘Verlopen’ en kun je vervolgens alle gefilterde cursisten selecteren en uitnodigen voor de herhaling.

Voor cursisten die nog niet geslaagd zijn, filter je op ‘Gezakt’, vervolgens kun je deze cursisten opnieuw uitnodigen voor de cursus.

Handboek

  • Zoeken op tags

Het zoeken op tags (#…) was voorheen al mogelijk onder tabblad ‘Mijn handboeken’. Vanaf heden kan deze zoekfunctie ook gebruikt worden onder tabbladen ‘Verlopen documenten’, ‘Te verifiëren documenten’, ‘Afgekeurde documenten’ en ‘Beheer’. Tags zijn in te stellen via ‘Beheer’ in de details van een document. Zie onderstaand voorbeeld.

tags-invoeren

  • Zoeken binnen een hoofdstuk en sectie

Tot op heden werkte de zoekfunctie binnen ‘Mijn handboeken’ voor het zoeken binnen het gehele handboek. We hebben hier nu een extra optie aan toegevoegd, zodat je ook binnen een geselecteerd hoofdstuk en een geselecteerde sectie kunt zoeken. Indien je geen hoofdstuk of sectie aanklikt, kun je in het gehele handboek zoeken.

  • Overzicht van documenten exporteren naar Excel

Onder tabblad ‘Beheer’ kun je via ‘Geavanceerd zoeken’ een filtering maken van de documenten die je wilt tonen. Via de knop ‘Exporteren naar Excel’ kun je hiervan tevens een Excel export maken.

documenten-exporteren-naar-excel-2

  • Concept documenten printen vanuit Beheer

Documenten die vanuit Beheer als pdf worden gedownload worden vanaf nu voorzien van het watermerk ‘Concept’. Hiermee voorkom je dat nog niet goedgekeurde documenten toch in gebruik worden genomen. Goedgekeurde documenten worden weergegeven in ‘Mijn handboeken’ en kunnen vanuit daar met de pdf knop geprint worden.

  • Recht ‘User mag zichzelf toekennen als verificateur’

Aan de rollen is een extra recht toegevoegd, namelijk ‘User mag zichzelf toekennen als verificateur’. Indien dit recht aan staat, mag je als gebruiker jezelf selecteren als verificateur van een document. Indien dit recht uit staat, is het bij het aanmaken van een document niet mogelijk om jezelf als verificateur in te stellen.

Specificaties

  • Berekenen van vochtverlies

De functie voor het berekenen van vochtverlies in de receptuur kan via CareNet geactiveerd worden. Hierbij kan een totaal vochtverlies worden ingesteld en ook een volgorde van vochtverlies per grondstof/recept. Neem contact op met je CareNet contactpersoon indien je gebruik wilt maken van deze functie.

  • Aanwezig/afwezig of +/- vermelding voor allergenen

Vanaf heden is het mogelijk om voor de weergave van allergenen in je eindproductspecificatie in plaats van aanwezig/afwezig de weergave + of – te gebruiken. Neem contact op met het CareNet Support team (tel. 073 553 06 78 of support@carenetonline.nl) indien je deze weergave wilt toepassen in je specificatie.

  • Tabbladen microbiologisch, chemisch, sensorisch en overige

De tabbladen microbiologisch, chemisch, sensorisch en overige welke tot op heden standaard getoond werden bij grondstoffen en verkoopartikelen, kunnen nu optioneel zichtbaar gemaakt worden.

Je kunt de tabbladen zichtbaar of niet zichtbaar maken via instellingen button oranje > Instellingen > Specificaties door deze aan of uit te vinken. De instellingen worden doorgevoerd voor de grondstoffen en verkoopartikelen.

tabbladen-micro-optioneel

  • Vrije velden koppelen aan grondstofgroepen of verkoopartikelen

De functie voor het koppelen van vrije velden aan grondstofgroepen is uitgebreid. Indien je vrije velden koppelt aan grondstofgroepen, worden deze vrije velden alleen bij deze grondstofgroepen weergegeven en bij aan de grondstofgroep gekoppelde verkoopartikelen.

Vrije velden zijn instelbaar via  instellingen button oranje > Instellingen > Specificaties.

  • Exportbestand voor verkoopartikelen uitgebreid

Het exportbestand voor verkoopartikelen is uitgebreid met de volgende velden: groep, status, vrije velden, vervaldatum, allergenen.

Registraties

  • Binnen de registratiemodule zijn diverse aanpassingen doorgevoerd om het invullen en plannen van registraties te optimaliseren. Voor meer informatie over deze module kun je terecht bij je CareNet contactpersoon.

Leveranciersbeheersing

  • De afgelopen maanden is de module Leveranciersbeheersing uitvoerig getest in pilot trajecten. Ook komende maanden worden deze testen voortgezet. Wij streven ernaar de module in kwartaal 1 van 2017 gereed te hebben. Voor meer informatie over deze module kun je terecht bij je CareNet contactpersoon.